Förutom det faktum att en vattenflaska är en mycket praktisk och användbar gåva så har den dessutom den extra fördelen att den har en hel del tryckyta. Till skillnad från mindre produkter, som till exempel pennor och nyckelringar, så har man här en rejäl tryckyta som kan och bör utnyttjas till max. Din logo kan göras stor så att den syns på långt håll, eller så kan man hålla den liten och istället låta trycka en massa bra information.

Bland de viktigaste sakerna man bör trycka på en vattenflaska är följande:

  • Logo. Din logo är ditt ansikte utåt och den bör vara väl synlig och tryckt i företagets färger. Målet med en bra logo är att den skall igenkännas utan att man nödvändigtvis ser exakt vad det står på den, men med en vattenflaska har man råd att trycka den en större storlek.
  • Kontaktinformation. Eftersom vattenflaskor har en ganska stor yta att trycka på får man enkelt plats med viktig information som telefonnummer, hemsida och mejl. Var inte rädd för att experimentera med storlekarna men se alltid till att ha tillräckligt stora bokstäver för att användaren skall kunna läsa dem utan glasögon. Att ha tydlig kontaktinformation kan vara en avgörande faktor för att en klient skall kontakta just dig!
  • Passande modell. Det finns bra vattenflaskor för olika tillfällen och välj därför en modell som passar just dem du vill ge dem till. Sportflaskor, stora och små flaskor etc. passar för olika människor och miljöer så att ditt trycks syns i många olika sammanhang.
  • Extra information. Gör trycket på flaskan lite roligt eller praktiskt. Kanske en måttstock för hur mycket vatten som druckits eller finns kvar, en karta över Sverige eller världen, en punktlista med rolig information om vatten eller hur man känner igen symptomen på vätskebrist. Alla anledningar till att behålla flaskan, och därmed din information, så länge som möjligt!